lördag 2 januari 2010

Jul och nyår =)

Ja aa detta inlägg får bli för både jul och nyår =)

så jag får ta det i ordning.
Dagen efter nyår åkte vi hem i snön, vi åkte ganska tidigt men ändå hann vi inte hem innan mörkret la sig.... trixit att köra i mörkret speciellt när det bara blir kallare och mer snö på vägarna. men vi kom hem helskinnade hela bunten inklusive bilen =) Väl hemma låg det en stor hög med post, bland annat från shu. Julklappen var såååååå fiiiin blev jätte glad! =) (Hundarna me då förståss ;)) Tack Tack Tack =)
Jätte trevlig jul! synd att den gick så fort bara =) ha de bra i vintermörkret =) ps här i Västerås är det mycket snö och det glittrar i luften =)

Nyårsaftonen var vi och åt hos min syster igen. Hon hade lagat mat hela dag och OJ vad gott det var!!! med persikor och mandelmassa inbakad i smördeg och glas vid sidan om till efterrätt =)MMMMMMMMMMM!!!!!! Efter den goda maten spelade vi lite spel på kryss-lådan (X-box) och efter det blev det lite film. Sedan blev klockan 12 och vi skålade för det nya året och kollade på raketerna fån balkongen =) hundarna fick vara inomhus, där dem lugnt och stilla låg i sängen och väntade på oss =) skönt att dem inte tar smällarna så hårt... Tindra bryr sig mest om vi är utomhus och går då är det lite läskigt. Smulan bryr sig inte alls, som vanligt ;) ...



Under mellandagarna hann vi med lite smått och gott =) vi åkte lite skridskor (jag och Isabelle) men min syster, Ida och Miguel var med. Jag, Miguel, Isaac, storebror, syster och hennes sambo var också och bowlade. riktigt kul även om jag förlorade =S ;) Resten av mellandagarna bestod av promenader me hundarna, äta god mat, kolla på filmer, mm =).....





Julaftonen: Ja idag hela familjen fira hos min syster, så vi gjorde oss iordning och gick sedan en 10 min promenad bort till min systers boning =) Där lagades det god jul mat (som jag äntligen ska få äta =))








Efter maten tog hela familjen det lite lugnt och kollade på tv och tjötade lite. När det började bli mörkt ute gick min systers sambo ut för att hämta tidningen ;) självklart undrade dem små "varför Tomten hade på sig en likadan skjorta som pappa har under sin tomtedräkt?" no comments! ;) Efter alla öppnat sina julklappar var det lite mys med julgodis och kaffe, innan alla gav sig hemmåt igen =)






Teddy Boris

Ida =)

Lång väntan på tomten


Isaac Isabelle

Tomten Vovvarna fick också julklappar =)



Vi började med att åka ner till Göteborg på dem hala snöiga vägarna. Det var inte helt lätt att se vägen kan ja säga, billister som glömde av att stänga av helljus + att det snöade och var dimmigt. Skönt att vi ska stanna i Göteborg i några dagar så att man får lov att vila sig en stund (även om det inte var jag som körde bilen =P). När vi kom fram var det bara till att packa in grejerna, äta något lätt och efter det gå och lägga sig.


1 kommentar:

  1. Guuud tjusiga bilder mysan ;) och god fooortsättning på dig och vovvarna :D puss

    SvaraRadera