måndag 2 augusti 2010

Ungdoms SM 2010

Nu var de dags för USM 2010 plats Stockholm Södra Brukshundklubb...


Bara Agility denna gång...



Riktigt kul helg =) så länge sen ja tävlade nu och träffade folk från UR...

Jag


Tindra


Smulan


Ellinor


Pärlan


Quanta


Första dagen var det veterinär kontroll och Tindra älskar INTE att främmande människor petar här och där på henne... Hon skällde på vet. först men när vet. fick en korvbit i handen kunde Tindra inte motstå korvlukten och hon kunde bli petad på. Tack och lov att det finns korv =) ;)



sedan åkte vi hem när Tindra blivit besiktigad (alla lampor och stötdämpare på Tindra fungerar som de ska, jag hade tippat på att Tindras bromsar inte fungerar eller är utslitna för hon stannar då inte för något på agility planen inte ens i starten =)(ps dåligt skämt från mig ;)) ).

Lördag: Andra dagen

Idag är det tävling som gäller! =) enbart agility för mig och Tindra... Men innan det var våran tur så hjälpte jag till på morgonen som funktionär då var jag "tidtagare och koppelbärare" =) efter det var jag "ögon"... Efter funktionärs sysslorna var det snart min tur att starta =S Lite nervöst var det eftersom jag inte tävlat på ett bra tag =S... Jag gick runt banan med hundarna en stund och satte mig ner och bara tog det lugnt med dem. Tindra var jätte go och hon har gärna gått fram och hälsat på alla som vi pratat med och det glädjer mig verkligen! har hon äntligen vuxit upp? Efter mycket geting dödande och tjöt senare satte tävlings nerverna igång som vanligt =S Kändes extra pirrit nu när ja tävlar i klass 3 med lilla Tindra. Innan det var vår tur satte jag mig vid inkallaren precis så Tindra inte kunde se när dem andra startade. När det var vår tur gick jag lugnt in och såg till att Tindra var med mig redan från starten! (tror att jag annars brukar vara väldigt fokuserad på själva banan, men känner att det är Tindra jag behöver se till att få med mig in på banan över huvud taget). Jag hade till och med förberett mig på banvandringen att Tindra skulle tjuvstarta, men idag fick jag känna på riktiga Tindra på tävlingsbanan. Hon satt lugnt och sansat kvar i starten. Kände mig så glad när jag ääääääntligen fick kalla på henne för att hon ska komma till mig och inte för att hon ska sakta ner och vänta på mig =) resten av banan gick också jätte fint och hon tog slalomet som att hon inte tränat på något annat, kontaktfälten tog hon jätte snyggt och jag har för en gång skull inte något att klaga på när vi tränat så lite agility som vi gjort denna sommaren och vi tog oss i mål på noll fel och inom referenstiden, trea ligger vi efter idag =)... min lilla pälskling, skinn hund, prinsessa, busråtta, lillsnusen.. ja kärt barn har många namn ;)


Här är Tindra med mig från början








Jätte nöjd med hur Tindra utförde slalomet idag =)





Efter loppet packade jag ihop grejerna och åkte hem =) glad som tusan =)
Hundarna somnade med en gång och jag fick bära ut Tindra på kvällen så hon kunde kissa innan vi sov för natten. Min lilla latmask =) =* Tur att Smulan är så snäll och tålmodig mot Tindra =)



Söndagen: sista dagen

Idag började jag och hundarna med att vara publik på lydnaden och tog även en del bilder =) hejja Ellinor och Pärlan =)







När platsliggningen och tandvisningen var klar gick vi ner till agility området för att kolla så att vi inte missa någon start där =)


Vi kom sedan tillbaka och Ellinor och pärlan gick in för att göra resten av lydnaden =)



Redo? KÖR! ;)
















Duktiga lilla Pärlan =)


Här är även lite bilder från deras agility lopp och tyvärr så diskade sig dem i slalomet men i övrigt så sprang Pärlan på hur bra som helst vilket är jätte kul att se =) hejja er!














Så var de dags för Ellinor att vara fotograf =)


De sista klasserna började närma sig och snart var det våran tur igen =S även denna dag försökte ja ta det lugnt och hoppades på att det från dagen innan inte enbart var en engångs grej i starten.

Vi gick in på banan och jag kände att Tindra var trött då hon hade svårt att hålla sig med mig... Jag satte henne ner och gick mot andra hindret, vände mig om och såg att Tindra satt lugnt och fokuserat och väntade på min signal (tanken gick runt i huvudet: min nummer 1 =D ) Jag blev så glad att vi fick en sån fin start! även i detta lopp lyssnade hon fint men så kom vi till slalomet som stod snett bort från tunneln som var hindret innan, och hon kom lite för långt ut och hamnade på fel sida om ingången, hon skällde till ungefär som att säga: Jädrans! sedan visade jag henne rätt igen. Resten av banan gick hur fint som helst och hon tog kontaktfälten jätte bra! Med fem fel och 0.95sec tidsfel så hamnade vi på en total 4:e plats =) Jätte nöjd över denna helg och känner att Tindra verkligen har vuxit sen sist vi tävlade =) Tyvärr fick vi inga priser så vi åkte hem mitt i prisutdelningen...

Nervöst!


Duktig Tindra =)




















Yeeeeyy =) Min fina =)



Smulan har varit med som maskot och har verkligen njutit av att få följa med och smaka på blodpudding och annat gott som alla andra bjudit på ;) trötta och nöjda hundar ligger nu vid mina fötter och tuggar på ben efter sin kvällsmat...

1 kommentar:

  1. Heja dig och Tindis (och smulan också förstås även om hon inte startade). Ni är bäst:)

    SvaraRadera