lördag 24 juli 2010

Sommar Sommar varmt å skönt!

Vilken härlig sommar......






Ja, vad har hänt nu under denna tid som gått sedan sist... eftersom jag inte haft någon data att föra in bilderna på ens så har det ju inte varit lätt att skriva... men här kommer i alla fall en del bilder från månaden som gått =) allt i från midsommar till bilder tagna redan i veckan som varit.

Här är vi i Fagersta och badar... jätte fint ställe, vi gick ett varv runt sjön och självklart hade jag med min kamera =) blommor är ju fina att plåta ;)

Stigen runt sjön











Nu ska vi åka hem till Göteborg och hälsa på...



Månen var stor och rund på himlen...


Nu är vi på väg till husvagnen efter att ha övernattat hos mina föräldrar...
Hmm, framsidan på bilen är nu en kyrkogård för flugor =S



vi gick och badade så fort vi kommit fram och lastat av våra väskor...
Här badar två svanar på vägen till stranden


vid badstranden, inte lika kallt i havet som det är i mälaren =)


På vägen tillbaka till husvagnen igen


På kvällen vart vi så sugna på att bada igen, vi åkte ut med båten... Havet var så lugnt och stilla huuur skönt som helst.


Vi åkte till en liten liten ö ca 15 min från fastlandet. Jätte fin strand och det blev djupt ganska snabbt så skönt att kunna doppa sig fort =) Skönt att slippa lång grund strand för en gång skull ;)


när vi badat klart åkte vi tillbaka igen.


På vägen tillbaka tog vi oss en tur runt en annan ö där man också kan bada och även hoppa från en ca 3 meter hög klippa rätt ner i det stora blå =) Men vi hann inte stanna där och bada utan åkte bara förbi och kikade hur det såg ut där...


Vi kollade på fotbollen i husvagnen men i pausen tog vi oss en liten promenad ner till stranden igen, på bilden under är den lilla hamnen där mamma och pappa har sin fina lilla båt...


Sommar kväll


känner nästan doften av havet och den behagliga värmen från kvällssolen igen när ja kolla på den här bilden..


hihi det har blåst så här, så trädet är alldeles snett


såg den här lilla håriga saken =)








Snart framme

Vi gick inte hela vägen till stranden utan nöjde oss med att gå till en betong brygga...
efter det gick vi tillbaka igen...


idag åker vi tillbaka till Västerås =/




Veckan efter kom min syster med familj och hälsa på oss i våran boning =) jätte mysigt!
Hela vardagsrumsgolvet förvandlades till en säng på kvällarna ;)

Tindra visar min systers dotter Ida vart tvättmaskinen ligger ;)


Å självklart var det en super rolig leksak =)


Sedan hittade vi Ida där inne var tionde minut, hon satt oftast gömd bakom tvättkorgen ;) Busunge!


Ida och mamma Malin


Idas favoriter! "Smulan vill sova, Ida vill klappa, Tindra vill knö på någon"


Barnhage?



Efter en vecka med syster + familj så gick det ytterligare en vecka, på fredag vecka 28 åkte ja och min prins ner till Göteborg... Så skönt att befinna sig i rätt stad (tycker jag).... Vi hittade på en massa kul och tog det även lugnt någon dag.. Sedan blev det min födelsedag och jag fick ett nytt objektiv till systemkameran, jag har den bästa prinsen i världen =*...


Sedan åkte Jag, Miguel, Martin (min storebror), Max (min lillebror), Malin (min syster)+ hennes barn Isaac, Isabelle och Ida till Danmark. Här väntar vi på båten i Göteborg...


Testa mitt objektiv med en gång ;) här sitter vi vid vårt bokade bord och åt frukost, måsen sitter på båtens för =)
.

Ska äta frukost..


=)


Stora som små...


...


Vi passade på att gå ut en sväng med...



Fin utsikt


Ida tjötar med alla...


Happyyy...



Systrar...



Min syster...



< 3



Bus! =)



Alla blev lagom trötta och sjösjuka när de knappt fanns någon luft kvar inne i båten och de gungade så man inte kunde gå rakt...


Nu var vi framme i Danmark och nu åker vi vidare med tåg.



men självklart hade tåget precis åkt och vi var tvungna för att vänta en timma till eller så...



vänta vänta


=)



=)


Liten bäbis med risgryn till små tänder ;)



trött eller uttråkad? kanske båda =P



Sötis!



Yeeeyy



=)



Bröderna



syskonbråk på hög nivå, men det är det man får underhålla sig med när man väntar...


äntligen framme =)



På väg till vad vi trodde en lugn och okej strand....



Men OJ vilka vågor!



Riktigt fint !



=)



vissa vågor var så höga att dem sträckte sig ovanför våra huvuden...


Inte en krabba eller en brännmanet så långt ögat når...



=)



=)


Liten bäbis fick också bada =)


Men eftersom det var så höga vågor så kunde Ida bara doppa fötterna inne vid strandkaten


=)



Tokig! hoppa och studsa så mycket det gick!



ingen badkruka



Tiden gick och vi var tvungna för att gå tillbaka mot tåget igen, men vi tog oss en korv på vägen =)


Självklart såg vi tåget gå när vi kom fram till stationen! ;) haha, jaja de var bara till att vänta på nästa...



Sedan var det bara till att gå direkt till båten... Väl på båten var alla bra möra men kula hade vi i alla fall =)



fin utsikt =)



Super trötta ligan! ;)



Ida leker ändå give me five med morbror Martin ;) alla somnade gott när vi kom hem...


Snart ska ja tävla Tindra med =) Vovvarna har ju haft en bra sommar dem med med kanske lite för mycket gott att äta ;) =S.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar