torsdag 19 november 2009

Första inlägget

Så nu har ja äntligen fått tid att skriva i min blogg =) Det är tänkt att ja ska lägga in lite text så ofta ja hinner och självklart lite bilder till =) kan börja med att berätt vad vi gjort i veckan som varti...

Ihelgen som varit har jag varit på UR möte =) kul och träffa alla igen! Vi var iväg och spelade lite Curling =) roligt roligt!
Lag: Göteborg (mötte lag: Övriga Sverige)
I förrgår (måndas) var ja ute och spårade me vovvarna. Det hade dem inte gjort på ett tag så när jag hade lagt spåren och skulle ta en promenad, så vart dem tokiga och började nosa och vara helt hysteriska. När dem lugnat sig efter promenaden var Tindra först ut att spåra, det gick fint men när vi skulle tillbaka så var det inte lika lätt att hitta. Men till slut hittade jag tillbaka till Smulan där hon lungt och tyst satt och väntade på sin tur. Så fick även hon spåra. Det var ju mycket lättare att hitta tillbaka till Tindra som satt å gapa, eller a hon ropade mer på oss då hon skällde så här: voff voff voff ...(tyst).. voff voff voff...(tyst)... voff voff voff ... (tyst).....

Tindra var jätte duktig på att spåra hon hittade alla sakerna och hon var hela tiden på spåret utan att gå en mm från det. Smulan hade en annan taktik som gick mer ut på att kolla vart jag inte hade gått =/... Efter en stund kom även hon in i det och blev mer säker på vad det var hon letade efter.

I morse var ja och tränade agility. Något som var mycket uppskattat av de två pälsbollarna. Båda var helt tokiga vilket gjorde att dem hade bra fart och skarpa svängar, dem gjorde allt för den lilla godbiten (och lite till ;) ). Nu ligger dem under mitt skrivbord i deras hundsängar och drömmer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar